• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
De tyckte lånen var för nära inpå men hon visste ju det från början. Och de flesta lånen var från 2015-2021 bara ett par st från 2021-2022 tycker det är ett idiotbeslut men får söka igen snart
Ja det är inte klokt att du fått vänta 8 månader och sedan avslag ! Tror det gör så sjukt mycket vilken handläggare man har verkligen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
De tyckte lånen var för nära inpå men hon visste ju det från början. Och de flesta lånen var från 2015-2021 bara ett par st från 2021-2022 tycker det är ett idiotbeslut men får söka igen snart
Men va f*n! :mad: Så sjukt dåligt, de borde de väl sett från början som sagt. Visst är skuldsanering nåt man absolut bör vara nog med att utreda och så, men att låta någon vänta så länge och sen ge avslag pga nåt det vetat från start är ju omänskligt elakt. :'( Men bra att du snart söker igen! :tummen:
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Fullkomligt idiotiskt. Men lika bra att söka igen istället för att överklaga. Drygt att förlora 1 år nästan bara..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Sjukt tråkigt !!! Men brukar bli avslag när det tar sån tid ! Varför blev det avslag ?
Att det tar lång tid har ganska begränsad på påverkan på utfallet.
Tar det tid är det ofta problem med delgivning av förslaget till skuldsanering eller problem att få in uppgifter om skulder.
 

CarVik

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 Oktober 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ja det är konstigt men som du säger så spelar de ingen roll egentligen. Samt vore det "elakt" av kfm om jag skulle få inledande sen vänta 1 år på beslut och utfallet skulle bli nåt annat än beviljat. Då borde de avslå tidigare så borde va lugnt :)
För tex. mig spelar det jätte stor roll hur lång tid det tar från betalplanen till beslut eftersom jag inte får hyra lägenhet innan beslut om skuldsanering...
 

Kalleanke

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Då tänker jag främst på betalplanen. Angående slutligt besked om sanering står ju redan på kfm hemsida.

Har sett någon som fått vänta upp till 10 veckor nu på betalningsplanen.

Hur ser det ut för er i närtid? Verkar skilja sig mycket.

Jag har väntat i över 5veckor nu och dagarna går sakta må jag säga..

Vad påverkar? Är det kanske Borgenärernas ställning till skuldsanering. Eller mer arbetsbördan för handläggaren. Många funderingar man har just nu
Jag har väntat sedan 13 mars
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp